TIVOLI JO10-1

Door Dion Bell

Sterksel JO10-1- Tivoli JO10-1 uitslag: 5-6

01-12-2018

De trainer van Sterksel vroeg voor de wedstrijd wat wij de overige wedstrijden hadden gedaan, mijn standaard antwoord is dan de we vaak gewonnen hebben maar altijd met weinig doelpunten verschil. De trainer vertelde rooskleurig dat zij alles met grote cijfers gewonnen hadden, extra motivatie om hier te winnen. Omran de keeper was verdwaald, waardoor we even kort met Mayren als keeper moesten beginnen. Gelukkig was dit maar kort en waren we weer op volle sterkte. Ze hadden er alles aan gedaan om het thuisvoordeel te benutten, lang gras, kei-harde bal, geurende mest bij de buren. De jongens pakte het goed op en hebben tot 1e time-out kans na kans gecreëerd, helaas stond, paal en keeper meerdere malen in de weg. Na de time-out gingen zij iets meer naar voren spelen, waardoor Anton erg onder druk kwam te staan als laatste man, hierdoor konden zij 2x scoren. Voor de rust zorgde Nathan met een geplaatste schuiver voor de aansluitingstreffer 2-1. Na de rust deden zij weer hetzelfde en we trapten er weer in, weer koste dit 2 doelpunten 4-1. Luuk en Nathan zorgde beide weer voor aansluiting 4-3, het bleef ontzettend spannend. Weer konden zij door een uitbraak scoren, Luuk maakte net voor de laatste time-out gelijk met een lobbal 5-4. Met nog 12, 5 minuten op de klok gingen we vol voor de overwinning, vol op de aanval en met z’n allen verdedigen. Eerst nog een paar gemiste kansen, hierna was het Mayren die heel koel bleef en 2x binnen de minuut raak schoot, paniek bij de tegenstander. Door keihard te blijven werken hebben we zeer verdiend ook deze wedstrijd gewonnen.

Tivoli JO10-1 – Waalre JO10-2 uitslag: 3-2

08-12-2018

Met Gvensly in het doel, was het in het begin soms erg lastig. De bal was glad en de uittrappen kwamen minder ver dan gewend. Toen dat eenmaal duidelijk was heeft hij erg goed gekeept. Het was weer een erg spannende wedstrijd waarbij ik constant het gevoel had dat we niet gingen verliezen. Na de 0-1 volgde snel de 1-1, dit was tevens de rust stand. Er werd goed gespeeld en veelvuldig de pass gezocht, hierdoor kregen we enkele kansen om uit te lopen. De 2e helft werden we wat te enthousiast, waardoor Waalre de betere kansen kreeg, en 2-2 maakte. Ook nu weer maakte wij vrij snel weer 3-2 en speelde we voor nog een doelpunt. Dit gaf Waalre nog wat mogelijkheden, maar Gvensly hield het doel schoon. Goed gewerkt jongens, volgende week de laatste wedstrijd dit najaarsseizoen. Ook gaan we hier voor de winst.

Heeze JO10-3- Tivoli JO10-1 uitslag: 8-9

15-12-2018

Laatste wedstrijd van het najaar seizoen. Ook deze willen we winnen, Omran was ziek, daarom met een andere keeper, met Saif in het doel moesten we wel behoudender spelen. De 1e helft tot aan de time-out (12,5 minuten) hebben we constant de druk op hun doel gehouden. Paal en keeper stonden vaak in de weeg, maar uiteindelijk viel het eerste doelpunt. Doordat het redelijk moeilijk was een gaatje te vinden gingen we nog aanvallender spelen, hierdoor lag de counter op de loer. Heeze speelde dat smil uit en profiteerde hiereen aantal keer van, hierdoor bleef het spannend. Wanneer het verschil in doelpunten weer op 1 in ons voordeel kwam, zette ik Nathan op hun beste man, waardoor het gevaar verdween en wij weer konden scoren. Zo hielden we de wedstrijd spannend en in bedwang. De eindstand was 8-9, deze had natuurlijk anders uit kunnen pakken als we met de sterkste opstelling gespeeld hadden, nu was het lekker spannend. Goed gewerkt jongens.